Malmööoee

Vi är påväg hem efter några nätter i skåneland. Vi åkte ner i måndags mitt på dagen och gjorde inte så mycket mer än att knalla runt lite, leka lite på en sagolekpark i Slottsparken (??) (enligt min telefon, haha)

Åt mindre bra mat på Texas Longhorn, med en mindre trevlig Alvin som gapade över hela stället, hällde ett halvt saltkar på mitt kött och vägrade äta någon mat. Kaos! 🙈

Men sällskapet var trevligt och tids nog växer Alvin också upp och kan äta ute.... ;)

Igår tog vi tåget över till Köpenhamn. Det var poppis!
Strax innan vi hoppade på tåget sprang jag och Alvin in på lindex och köpte en trollkarlshatt och en tröja. Han blev så himla himla söt och jag vet inte hur många människor som log och pekade under dagen, haha!

Vi firade vår kompis födelsedag också och det han ville mest var att bada, så då fick han ju såklart göra det!
Det blåste och var rätt kallt, men det hindrade inte Alvin från att vilja hoppa i han också. Han ändrade sig dock vääääldigt snabbt när han fick ner fötterna i vattnet... Haha!
Men han fick ju i alla fall testa. :)

Vid ett mindre bevakat ögonblick, och det var mindre bevakat eftersom jag tog kort på våra fina barn som lekte i vattenbrynet, traskade Alvin rakt ut i havet med sina skor, oh nooo!

När jag väl kopplade vad han gjorde hade han doppat båda fötterna, och hela fötterna. Hehe

Men fint där ute var det!

Nästa stopp när vi kom in till Köpenhamn var HM för nya skor och strumpor. Unge! Haha!
Men han blev nöjd med torra fötter och vi lyckades ändå hitta ett par gympadojor som kan funka en bit in i höst också. Och det är ju bra!

Vi hade bestämt att vi skulle äta lunch på copenhagen street food, och traskade oss igenom hamnen och vidare över till den gamla industribyggnaden där vi skulle äta.

Ååh, vilket ställe! Det var som nån blandning av... Ja, jag vet knappt! Typ matstånd på en festival, fast inomhus, det var ihopbyggt med vad man typ kunde hitta, kändes det som. Och det fanns hur många små bodar, skulle man kunna säga, där det fanns all världens mat! Allt från hemgjord ekologisk pasta till falafel, hamburgare, pulled pork, pulled duck, shawarma, raw food, ja, allt!

Barnen ville ha pasta och åt med god aptit, jag vandrade i evigheter innan det tillslut föll på en pulled pork-burgare.
Den var jättegod!

Jag fotade bara i all hast där inne, men jag tror ni förstår vad jag menar.. :)

Vi hade tänkt ta en tur till tivoli, men klockan var närmare fyra när vi hade ätit klart, vi måste ha varit där i säkert två timmar, haha!
Så vi lunkade genom Köpenhamn och stannade för en fika och lite lek i en lekpark innan vi påbörjade tåget hem.

Att ta sig till Köpenhamn var verkligen hur smidigt som helst! Vi har åkt tåg från Köpenhamn till Lund hem från depeche mode, men det är ju typ 8-10 år sedan, men det var sjukt smidigt, biljetten man köper i Malmö är giltig ett dygn tror jag, och man köper för ett visst antal zoner, vilket gör att man kan åka tunnelbana och buss också tror jag, hur mycket man vill i Köpenhamn. Så smidigt!
Och för mig som inte är så förtjust i tunnelbanan hade dom i Danmark något som gjorde mig glad. Glasväggar på perrongen. Det går inte komma ut på spåret och det tycker jag var en fantastisk grej, nog för att man såklart måste hålla koll att ingen försöker hoppa in i fel tåg, men man slipper i alla fall skräck-känslan av att spåret är sååå nära...

Man måste ju hoppa av tåget på flygplatsen nu också, för att gå igenom passkontrollen, annars kan man ju såklart åka tåg direkt från Malmö till Köpenhamn. Men skuttar man av och tar tunnelbanan från Kastrup sparar man lite tid.

Vi hoppade av ett fullsatt tåg i Hyllie och åt middag hos Johans farbror och kusiner. En mysig kväll på en superhärlig dag! 😊

Tåg ska nog den här familjen åka lite mer!

Nu har vi checkat ut, för rätt längesen, och är i bilen påväg hem.
Stannade till i Löddeköpinge och köpte fotbollsskor till Neo för 74kr. Haha
Dagens bästa affär! Vi lovade ju fotbollsskor med piggar på till höstens säsong om han fortfarande ville spela och det vill han ju, så nu är han ägare till ett par riktiga fotbollsskor. ;)

Ska bli skönt att komma hem, men vi har haft det riktigt bra. :)
Vi bodde förresten på Scandic Malmö city, och hade ett familjerum, sjukt bra pris, och ett jättestort rum! Med kök dessutom, det måste vara ovanligt för ett hotell, men bra om man har många barn med sig. Toppen har det varit och där kan jag absolut tänka mig att bo igen! :)